Korean Marketing Agency Comma Entertainment officially announced that ‘The Korean Days’ was successfully held in Riyadh, Saudi Arabia. The festival was held the first time in Saudi Arabia since the Minister of Culture of Saudi Arabia officially announced their support for the arts and culture to promote cultural exchanges. The presence of Korean and Saudi Arabian embassies, Saudi Arabian General Entertainment Authority, the Prince of Saudi Arabia and other authorities added meaning to the festival, which supports the opening of cultural exchanges in the country. The festival also showed the potential strength of the Korean culture in global market.

The events held at The Korean Days festival include various artists’ performances, make-up tutorials, markets, and other activities, which the visitors could watch and participate. The manager of this project at Comma Entertainment said that this festival was a great opportunity to test the possibility of both nations’ future cultural exchange as it was very successful. The definition of ‘successful’ refers to the visitors who showed great interest in the ‘Korean Wave’ theme covering all Korea’s trends like fashion, beauty, food and other lifestyles. 

With the success of the event, Comma Entertainment has plans to sign MOU with giant leading entertainment company, Wadi AlTasliyah (Canyon Entertainment) and other companies in fields of music, beauty, foods, beverages and medical. Comma Entertainment’s future plans seek to bridge the gap between cultures and create strong global ties between Korean and Saudi Arabia. Therefore, Comma Entertainment is excited to present not only K-POP performances, but other variety of cultural Korean exchanges.

The future plan of the Comma Entertainment will be updated on their official website.

 

▲ 사우디 한류 페스티벌 주최사 ㈜콤마엔터테인먼트, 현지 문화 산업 MOU 체결

지난 3월 국내 기업 ㈜콤마엔터테인먼트 주최 아래 사우디아라비아 수도 리야드(Riyadh)에서 5일간 진행되었던 한류 페스티벌 “The Korean Days”가 성공리에 마무리되었다. 

이는 사우디아라비아 문화부가 예술과 대중 문화 공유를 통해 국제 교류를 지원하겠다는 문화 개방 발표 이후, 처음으로 선보여진 초대형 한류 페스티벌이라는 점에서 한국 문화의 저력을 입증한 행사다. 또한, 다양한 국가의 대사관들과 사우디아라비아 GEA (General Entertainment Authority), 왕자를 비롯한 국가 고위 관계자들의 참석으로 문화 개방의 행보에 의미를 더했다. 

The Korean Days는 예술 공연은 물론, 메이크업 튜토리얼, 마켓 등 다양한 유형의 퍼포먼스와 방문객들이 관람하고 참여할 수 있는 다양한 서비스를 제공했다. 이를 총괄한 ㈜콤마엔터테인먼트의 관계자는 한국 전통 공연과 K-POP을 주제로 한 현대 공연을 선보이고, 한국의 트렌드 (패션, 뷰티, 푸드 등), 라이프 스타일을 소개 하는 등 ‘한류’라는 테마 하나 만으로 폭발적인 반응을 이끌어 냈다는 점에서 사우디아라비아와 한국, 두 국가의 문화 교류 가능성을 확인할 수 있었던 매우 좋은 계기가 되었다는 소감을 전했다. 

또한, ㈜콤마엔터테인먼트는 이번 행사의 큰 성공에 힘 입어 현지 대형 엔터테인먼트 Wadi Al Tasliyah (Canyon Entertainment)를 비롯하여 음악, 패션, 뷰티, 식음료, 의료 총 5개 산업 군의 현지 전문 회사들과 서비스 무역 MOU를 체결을 앞두고 있다. 

이를 통해 ㈜콤마엔터테인먼트는 K-POP 공연을 넘어 더욱 다양한 한류 서비스를 제공할 계획이다. 

보다 자세한 사항은 ㈜콤마엔터테인먼트 공식 웹사이트에서 확인하면 된다. 
 

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